h1

מסע מוכר

פברואר 23, 2008

ארוחת שישי פשוטה וטעימה, עם יין… פשוט טעים.

ויתקין מסע ישראלי אדום 2006 ממשיך את מסורת הזנים הלא שגרתיים שיצרו שם במושב הפסטורלי. מלבד הקריניאן, יש בבלנד גם סירה ומעט קברנה פרנק. אני לא יכול להתפלפל על כך שזיהיתי אופי של אחד הזנים בבלנד, אבל אני יכול לסכם בפשטות: יין טעים.

מורכבות? לא יודע – כנראה שלא, אבל אחלה ריחות עם הרבה פרי, ועל הלשון הוא לרגע חלקלק ולרגע עוקץ בעדינות, מפזר מעט תיבול מעניין. יופי של יין לאוכל, במיוחד עוף, הודו ודגים מעט מתובלים לדעתי.

סדרת המסע הישראלי (אדום, לבן, ורוד) מראה שיקב קטן יכול לעשות יינות מקוריים, נגישים למתחילים אבל גם מעניינים למי שיותר מנוסה – וכל זה במחירים דו ספרתיים הגיוניים. כ-65 ש"ח לאדום (פחות אם קונים ביקב). מסוג הבקבוקים שכדאי להחזיק אחד בבית.

ויתקין מסע ישראלי אדום

11 תגובות

  1. כמדומני, 44 תשעים בדרך היין.


  2. קניתי אותו בבית היין והסיגר בחיפה, אולי החנות הכי זולה שאני מכיר. אני מאוד אתפלא, אבל שווה בדיקה. במחיר הזה הייתי קונה איזו רביעיה.


  3. הייתי שם אתמול, ככה היה המחיר.


  4. אולי על 2005?


  5. אני חושב 2006, אל תתפוס אותי במילה.
    בכל מקרה גם ל 2005 זה אחלה מחיר.


  6. טעמתי אותו בשישי ב"מרתף של רוזנר" בכ"ס יחד עם הפינו נואר וחייב לציין שאהבתי אותו יותר.

    אחלה יין


  7. אני חייב לציין שהפינו זה היין היחיד מהיקב שאני לא מתחבר אליו.
    לזכותו יאמר שיש לו מאפיינים זניים (בגרסה המודרנית), הוא יותר קל גוף מהרי גליל – אבל לא יודע, לא הטעם שלי כנראה…

    45 ש"ח למסע אדום, גם 2005 – זה אכן עסקה מצויינת. נקווה שישאר עד שבוע הבא.


  8. Too bad I can't try all the wines you write about and to share ideas… too bad you don't write more of some Spanish (o catalan) wines..


  9. בואי נארגן החלפה ;)


  10. לדעתי כבר אין מסע אדום 2005 על המדפים, מהסיבה הפשוטה שהוא נמכר. ה"מסע אדום" של היקב הוא הבלנד הצעיר שלהם, ואם אמרתי זאת פעם אחת אני אומר זאת עוד מאות פעמים – זה היקב מספר אחת בארץ. מה שהם עושים עם ענבים, זו פשוט אמנות. עוד לא טעמתי שום דבר רע שלהם. אני מלווה את ויתקין בשנתיים האחרונות, ואני נהנה מכל רגע.

    ד"א, איש – מפתיע אותי שלא כתבת שום דבר על האקספו השבוע. לא יצא לך לבקר? לפי מה שהבנתי היה חתיכת אירוע, וחברי המועדון שלי נהנו כמעט מכל רגע שם. יש מצב לקבל ממך דיעות בנושא?


  11. לא רק שלא הגעתי, גם הוזמנתי לסקר את הטעימות. היה כזה שבוע עמוס בעבודה שפשוט לא יכלתי. גם לטעימה באיש הענבים בקושי הצלחתי למצוא זמן.

    לגבי מסע אדום 2005 – ראיתי על המדפים. אני לא רואה טעם בליישן יין כזה, אבל אם אתה רוצה אני יכול לקנות לך.

    ולגבי ויתקין – לא תמצא אותי אומר מילה רעה.



כתיבת תגובה