h1

Fortnum & Mason

אוקטובר 6, 2007

ממוקם ברח' פיקדילי, כמה מטרים מרח' בונד הישן ובאחד האזורים היקרים בלונדון – נמצא מוסד, Fortnum & Mason. מלבד העובדה שהחנות חוגגת השנה יום הולדת 300, היא יכולה להתגאות בכך שהיא ספקית רשמית של בית המלוכה מאז המאה ה-19, ואם יש שני דברים שהבריטים לוקחים ברצינות זה תה, ובית המלוכה.

החנות משתרעת על כ-4 קומות גדולות, בראשונה נמצאת מחלקת התה עם מגוון גדול של תה שחור, תה ירוק, תה פירות וחליטות, בתיונים, בתפזורת ולפי משקל. למרות שלא זול בקנה מידה ישראלי, במפתיע המחירים גם לא מרקיעי שחקים, ולפחות מחצית מסוגי התה ישאירו אתכם עם עודף מחמישים ש"ח עבור קופסאות תפזורת של 250 גר'. לא רחוק ממנה מחלקת הקפה, ששווה שיטוט ולו רק בשביל הריח המשכר והממכר שעולה משם.

קומה אחת למעלה תמצאו מחלקת כלי בית, עם מבחר יפה של רידל:

 Riedel display at Fortnum & Mason

ובמרתף מבחר יפה של אלכוהול. בניגוד למצב בפאב הממוצע או במסעדות הפשוטות, אוסטרליה וניו זילנד אינן על המפה כאן, אלא בעיקר צרפת. בנוסף יש מבחר פורטים יפה, ארון ויסקי מעניין, שמפניות ויינות קינוח. בהשוואה לחנויות אחרות שראיתי, נראה כי המחירים אינם מופרזים מאוד ביחס לעיר, ובחצי שעת השיטוט שלי בקומה ראיתי לא מעט בקבוקים יקרים עוברים דרך הקופה.

מיני וורטיקל שאטו לאטור, מישהו?

Chateau Latour at Fortnum and Mason

 תמורת 220-500 פאונד בלבד עבור בקבוק (הנחה לארגזים) תוכלו לשים את היד על אחד הבצירים 1970, 1983, 1988, 1989, 1993. מי שיעדיף בקבוק יחיד יכול להתעניין במגנום הזה של שאטו מרגו 02:

Chateau Margaux 2002 (Magnum) at Fortnum and Mason

הבריטים אוהבים את השמפניה שלהם. במסעדות פשוטות יחסית ניתן יהיה למצוא כמה בקבוקים בתפריט, וגם בסופרמרקט ממוצע ניתן יהיה למצוא מבחר שמפניה שלא יבייש חנות יין אצלנו. אפשר גם להשיג את השמפניות הבסיסיות של הבתים המפורסמים בפחות מ-30 פאונד. דוגמה למדף רגיל (שלא מאוכסן בארונות המיוחדים) בחנות –  משמאל לימין, עם מחיר בפאונד בסוגריים:

 Krug Brut Rose NV (210), Krug Brut Grand Cuvee NV (115), Krug Brut 1995 (150), Krug Brut Clos du Mesril 1995 (430)

Krug Champagnes at Fortnum and Mason

אני ממליץ למי שנמצא בעיר לפנות שעה עד שלוש לשוטט במקום. אפשר גם לשבת בבר-מסעדה במרתף, או בבית הקפה באחת הקומות העליונות, ולתת מנוחה לרגליים.

2 תגובות

  1. שכחתי לשאול אותך… במתחם האלכוהולים בדוקלאנדז ביקרת? יש שם איזה 10 חנויות לא קטנות אחת על השניה עם התמחויות שונות ביינות, ויסקי, ושאר ספיריטס. שווה להציץ אם מחפשים מציאות.


  2. […] את החבילה שהבאתי מלונדון דווקא לא קניתי ב-F&M, אלא מחנות של רשת Whittard. את התענוג קניתי בתפזורת, והוא […]



כתיבת תגובה