h1

ערב שישי, מקצרין לריוחה

יוני 23, 2007

יום שישי ארוך ועמוס שנפתח בעבודה והמשיך בניקיון של הבית – סה"כ תשע שעות על הרגליים. בכל זאת הזמנו זוג חברים, ותוך שעתיים הייתה על השולחן ארוחת שישי.

כאפרטיף ועם הארוחה הוגש בקבוק שסקרן אותי כבר מזמן – רמה"ג ירדן סוביניון בלאן 2005, מעט ליים, אשכולית ואולי פירות קיץ מסתובבים סביב עץ קלוי שמנדב גם קפה, חמיצות די גבוהה שממשיכה גם לסיום, מידי פעם מעט פרי ונגיעה מינרלית. פעם ראשונה שטעמתי סוביניון לבן מיושן בעץ, ואני לא מרגיש שהפסדתי משהו עד עכשיו. אני אוהב סוביניון לבן פירותי ומרענן, עם גרסאות לכיוון החמצמץ יותר אני גם ביחסים טובים, כשהארוחה מתאימה – אבל עץ לא מתיישב לי רעיונית עם הזן. אלמלא החברים היו מביאים בקבוק הייתי פותח את השרדונה unwooded של פלטר שמחכה אצלי במקרר. ערן חושב אחרת.

בנתיים המנות התגלגלו לשולחן, התחילו מפלפלים בצלים וגזרים פריכים קלויים בשמן זית, בטטות ותפ"א אפויים בשום ורוזמרין. בצלחות על מצע אורז ותירס הגשתי רצועות עוף מוקפצות בשום ויין לבן. לקראת אמצע הארוחה ואחרי שטיפה זריזה של הכוסות עברנו לבקבוק הריוחה שהביאו האורחים מטיול בספרד – אמנם לא התאמה לפי הספר לאוכל, אבל…

Berberana,  D'avalos Etiqueta Negra, Crianza 2004

הנוזל השחור עם השוליים האדומים מפיץ ריחות משגעים, פרי יער עשיר, פלפל שחור, המון עץ ('מזכיר מנסרה' נאמר מסביב לשולחן), וניל ואספרסו. בפה גוף בינוני, עם המון טאנינים צעירים ובועטים לצד עוד פרי, ממשיכים לסיומת טאנית בינונית-קצרה

ריוחה צעיר וחביב, ולמרות שנהניתי הוא יהיה טוב בהרבה ומאוזן עוד שנתיים לפחות. מרשים הרבה יותר באף, ובפה צריך עוד זמן להפוך את הטאנין לגוף ונפח, כך שהפרי יקבל ביטוי לצידו. היין המשיך עד סיום הארוחה והשתלב נחמד גם לצד הדובדבנים של הקינוח.

Berberana Etiqueta Negra Crianza and Yarden Sauvignon Blanc

לקינוח של הקינוח הוגשו בכוסות היי-בול עם קרח מנת סמירנוף מהמקפיא עם אייס טי מנגו-אננס וגבעול טרי של נענע – מתוק, קל ומעניין. בעניין זה יעלה בהזדמנות פוסט ערבובים לקיץ. שבוע טוב בנתיים!

5 תגובות

  1. אתה קורא לי שקרן?:)
    מודה ומתוודה שלא מצאתי את העץ ממשהו מתבלט ובטח שאין פה שום פזילה לכיוון של פומה……
    אגב תטעם בהזדמנות פומה צרפתי אמיתי יש כמה דברים טובים מאוד.
    הויתקין יפתח השבוע מישהו קופץ?


  2. יש לי סוג של מבחן ביום חמישי, אפשר בערב


  3. זו הביקורת הלא אוהדת הראשונה שסובניון בלאן הזה. נראה לי שאני מתחיל לחפש אותו ברחבי מנהטן כי אני חייב לטעום.

    סתם מילה מהברמן, מאוד לא רצוי לערבב יין עם תזקיקים או בירה.
    מתחילים עם יין ממשיכים עם יין וההפך. ההשתכרות וההנגאובר במקרים האלה מאוד מאוד לא נעימים, בלשון המעטה.


  4. מילת הבהרה – לא אמרתי שהוא לא טוב, אמרתי שהוא לא היה לטעמי. טעמתי אותו תוך כדי התרוצצות להגשת הארוחה, ומזגתי כוס נוספת בעת כתיבת הפוסט. לא מצאתי בו משהו רע, אבל היה לי קשה גם למצוא בו משהו שמצא חן בעיני.
    לגבי ערבוב – אני יודע ומשתדל תמיד לא לערבב, במיוחד עם יין. מצד שני, שתינו גם שתיה קלה תוך כדי, הכמות הממוצעת הייתה חצי כוס יין לבן, כוס – כוס וחצי יין אדום ומשהו כמו מנת וודקה בקינוח, כל זה במשך מעל שלוש שעות, מה שנראה לי סביר ולא במידה שיביא האנג אובר. מאחר והתאים משקה קר ומתוק לקינוח (וגם אם היה יין קינוח בנמצא לדעתי זה היה כבד מידי לסיטואציה), הייתי מגיש אולי יאנג סלקט הורוד אם היה – אבל בכל מקרה זה נעשה במידה סבירה, היינו במצב רוח מרומם אבל לא קרובים לשכרות, ולא נרשמו אירועים מיוחדים למחרת.

    נ.ב. התגובה שלך נשלחה פעמיים אז מחקתי עותק אחד.


  5. […] תפריט רמה"גי-גנרי וסטנדרטי, ומתוכו בחרתי ביין שמאז המפגש האחרון איתו עברו 3 שנים ו-4 […]



כתיבת תגובה