h1

ערב של בירות בוטיק

פברואר 24, 2007

אם היה לי שקל על כל פעם ששמעתי ביקורת על תרבות השתיה בארץ הייתי יכול להרשות לעצמי לשתות יותר. הערב קיבלתי הוכחה נוספת לכך שזה לא נכון. באמצע תקופת המבחנים, בפאב חיפאי קטן העונה לשם הסל'ס התקבצו עשרות אנשים, בטווח גיל שעיקרו היה עשרים-שלושים לפסטיבל בירות בוטיק ישראליות שארגן מועדון הבירה הישראלי. במקום נכחו בירות של הדאנסינג קאמל, חיפא, מרתף האבירים ובלמס (ועוד שאני לא זוכר), תמורת חמישה שקלים קיבלת כוס פלסטיק, בין כוס טעימה ובין כוס שתיה – עסק טוב לשני הצדדים, אלו שרוצים לטעום מחד, ואלו שרוצים ליצור לעצמם קהל חדש ולכסות (לפחות חלקית) את ההוצאות מאידך

לא טעמתי הכל, ולא רשמתי הערות, אבל הפייבורטיות שלי בטעימה היו:

אייל של מרתף האבירים – גוף קליל, מיגוז חזק, יבשה ומרעננת, מזכירה במשהו את הדובל אבל עם נגיעה פירותית נעימה לצד החמצמצות

דאנסינג קאמל פייל אייל – שוב גוף קליל, הפעם הפירותיות יותר דומיננטית לצד חמצמצות, אפשר ממש להרגיש בנגיעה של פרי לא מזוהה, מזכיר אוכמניות או פטל. מקורי, נעים וטוב

ברכות ותודות למועדון הבירה על ארגון ערב מעניין ומאורגן כהלכה, כן ירבו

9 תגובות

  1. בפעמיים האחרונות שטעמתי את הגמל היה מאכזב אבל שונה. נאמר לי שהם רחוקים עדיין ממוצר יציב ועקבי, אז אני אתן להם אולי צ'אנס יום אחד בהמשך.


  2. זה היה היום?

    איזה פישול, התכוונתי להגיע


  3. צפוי אירוע המשך בבאר שבע בקרוב. בכל מקרה אני ממליץ להצטרף לרשימת התפוצה של מועדון הבירה הישראלי – http://www.tibc.org.il


  4. כל הסיפור עולה חמישה שקלים? הבנתי נכון?


  5. בב"ש התמחור יהיה שונה (אני עוד לא בטוח מהו). גם המבחר יהיה שונה מזה שבחיפה. בתקווה – יותר טוב :]

    לדאנסינג קאמל יש וואחד בעיה קשה: בשלושים אחוז מהפאבים, החבית לא מסתיימת מספיק מהר, ומשלב מסוים הלקוח מקבל בירה ממש לא טרייה – שלא לאמר: על סף המקולקלת. זה נובע, לטעמי, בעיקר מטיפול לקוי בחבית. כמו כן, גם המתכון שלהם עוד לא יציב וגורם לחוסר עקביות במוצר.

    ובקשר לפוסט: לצערי לא יצא לי להגיע לחיפה בסוף – וחבל. היו שם כמה דברים שלא טעמתי עדיין – כמו האייל של מרתף האבירים.

    נו שווין, בב"ש אנסה לפצות עצמי כראוי :]


  6. I read with concern your post about finding taps where our beer is not being served fresh. I personally take this very seriously since freshness and flavor is what we are all about. I would ask you and any other customer who finds our beer being served in poor condition to email me directly (you can do so from our website) and let me know the name of the bar(s) where they encountered the problem. You can be assured that we will investigate and deal the problem quickly. I don't want anyone drinking bad beer with my name on it.

    David Cohen, CEO
    Dancing Camel Brewing Co., Ltd.


  7. שלום כולם,

    אודיסאוס, המחיר היה 5 שקלים עבור כוסית פלסטיק לא גדולה – סביר והגיוני

    ניימן, לגבי הטריות, הרשה לי להזכיר שרוב הבירות המדוברות מכילות חומרים טבעיים בלבד, ללא חומרי משמרים.
    זה כמו להשוות חומוס שקונים בדלית אל כרמל, שמחזיק מעמד בערך יומיים במקרר, לחומוס שקונים בסופר ומחזיק חודש כמו כלום

    באופן כללי אני ממליץ לשתות בפאבים שתחלופת החביות בהם מהירה, גם בירות מייצור המוני. בגינס, אהובתי, יש השפעה מכרעת על טריות החבית, וכשאתה שותה מחבית שלא נפתחה באותו יום אתה ישר מרגיש את זה


  8. שלום דוד, ותודה על תשומת הלב :-)

    אני לא אומר שהבירה שטעמתי היתה מקולקלת, הטעם פשוט היה שונה כל פעם שניסיתי, וכבר כמה חודשים ארוכים לא ניסיתי אז אני כבר לא זוכר להגיד לך מה בדיוק לא אהבתי. אני אנסה אותה שוב בפעם הבאה שאפגוש אותה ואכתוב רשמים (כאן או אצלי בבלוג)


  9. […] שהיה יותר צנוע מפסטיבלים אליהם הורגלתי בעבר. דינקינג דיווח במקצועיות, כהרגלו, ובקבוק, בקצת יותר […]



כתיבת תגובה