h1

בחזרה לטוליפ

נובמבר 14, 2008

לא יודע איך זה קרה, אבל בקושי שתיתי לאחרונה טוליפ. האמת? הפסד שלי. התכנסנו קבוצה מפורום יין ואלכוהול בתפוז בשישי בבוקר בכפר תקווה השקט, במטרה להכיר יותר טוב את היקב.

נתחיל מהשורה התחתונה – הססמה "יין שאוהב אנשים" שמקשטת את המבואה ליקב היא לא סתם משפט על קיר; ביקב עושים יינות fruit-forward מובהקים, מודרניים, חנפנים וידידותיים לכל אחד. יש יינות שאפשר לאהוב יותר ויש יינות שאפשר לאהוב פחות – אבל לכולם יש מכנה משותף, house style – שמאפיין את היקב, מיצוי פרי, בשלות ונגישות. זאת ועוד, על כל היינות (להוציא הקינוח), תקבלו עודף ממאה ש"ח, מה שמעמיד לדעתי את היקב ברשימת מצטייני התמורה למחיר. במידה מסוימת – אוסטרליה למרגלות הכרמל.

רועי יצחקי והיינות - יקב טוליפ

כמה מילים על היינות. המחירים הם 'מחיר מומלץ', כאשר ביקב ובחנויות אחרות הם נמוכים משמעותית.

Just קברנה סוביניון 2007 – סגול שקוף, פרי בשל ונעים, בפה עדין, גוף בינוני, חלק, חמיצות טובה שמחזיקה את הפרי. סיום בינוני ופירותי. 64 ש"ח – ידידותי, פשוט וטעים.

Moslty שיראז 2006 – סגול-שחור, בשרני באף עם פרי יער, גוף בינוני-מלא, טאנין נעים, תיבול ופרי עשיר. סיום יבש, פירותי וארוך. 74 ש"ח. יין חורפי שמראה אופי של הזן.

קברנה סוביניון רזרב 2006 – ריבת פטל, אקליפטוס, וניל, גוף בינוני-מלא, מרקם חלק מאוד, יובש עדין וטוב, משהו מתוק, סיום ארוך, יבש ופירותי. בומבסטי, טעים, מרוכז ומלא. 89 ש"ח – קניה טובה לטעמי.

סירה רזרב 2006 – עור ופרי משולבים עם משהו קצת טחוב, מרקם חלק וקטיפתי בפה, גוף בינוני, המון פרי נתמך בטאנין עדין. בסה"כ היין עשוי טוב ודי מאוזן, אבל מה שלדעתי מבליט אותו הוא המרקם יוצא הדופן, שלא זכור לי שטעמתי כמותו. אני מניח שיהיה מי שיחלוק עלי – אבל אני טוען שהבאז סביב היין הזה מוצדק. מחיר? נדמה לי שכמו הקודם אבל זה רק אם תצליחו להשיג אחד מאחרוני הבקבוקים שנותרו.

על ה- Tulip Black החדש נתבקשנו שלא לכתוב. אספר רק שהבלנד הזה מצא חן בעיני, אם כי הוא לא בדיוק בסגנון של שאר יינות היקב. לא מעט יקבים בינוניים וגדולים עושים בלנד בורדולזי בסדרות על, ואני חושב שהיין הזה לא מתבייש מרובם.

טוליפ אספרנזה 2003 – יין קינוח מחוזק שמיושן בחביות רמי מרטן משומשות, בצבע חום עכור, עם צימוקים באף, מתיקות שמאוזנת היטב ע"י חמיצות ונגיעות חריפות, ונגיעה מפתיעה וטובה של קרמל וקפה בפיניש. פחות מרשים באף אבל מאוזן וטעים. 115 ש"ח.

Syrah Reserve, Mostly Shiraz, Tulip Australian, Just Cabernet Sauvignon, Caberenet Reserve, Just Merlot & Black Tulip

תודה לרועי וליקב על האירוח החם ועל השיחה הכנה.

8 תגובות

  1. שלום ידידי. אהבתי את הפתיח של דבריך על יקב טוליפ ויינותיו. אני מצטרף בכל פה. אומר ואוסיף שמשפחת יצחקי כולה עם תמיר היינן התברכו באהבת אדם נועם הליכות ופשוט אי אפשר שלא לאהוב ולפרגן להם.
    בהחלט שאפו.


  2. הולה דני.
    נתראה ביום שני חבוב.
    היה מענג, איך שכחנו לצרף אותך :)


  3. כל הכבוד לך שלא נשברת והוספת ליקריץ לרשמים
    חזק ואמץ


  4. סירה רזרב ראיתי בתל אביב, wine depot.
    ומצאתי שם את זה:
    http://www.winedepot.co.il/default.asp?Page=ProductPage&ProductID=502


  5. […] וזה מחיר שאני חושב שהוא מצדיק. הצטרף אלי בקבוק (לצד טוליפ קברנה רזרב ודלתון […]


  6. […] היין נפתח בקבוק גולן קברנה 07, שחלקו נתבשל,  בקבוק טוליפ ג'אסט קברנה 07, שני יינות שפחתי לאחרונה והצדיקו בעיני קניה שניה. […]


  7. […] גם משתמשים בשם פורט באופן ישיר. טעמתי דברים נחמדים (טוליפ למשל), אבל האמת – לפחות מהדוגמה לעיל – הדבר האמיתי […]


  8. […] שנה המתין הבקבוק בסבלנות במקרר, מאז הביקור האחרון ביקב. רציתי לראות אם היובש ישתלב יותר טוב בשאר הטעמים אחרי […]



כתיבת תגובה