h1

טעימות נוספות

ספטמבר 15, 2006

צהרי יום שישי, המזגן באוטו נלחם להשאיר את בועת המתכת והזכוכית בטמפרטורה שונה מהסביבה הרותחת, כביש החוף מתגלגל-מזדחל לאיטו, על טייס אוטומטי. שבת רגועה בפתח אחרי תקופה לחוצה, הגיעה התקופה לעשות מה שאני אוהב, ויותר ממה שעשיתי את זה עד לאחרונה

סיום תקופת היובש החל אמש באירוע, שם טעמתי כמה דברים מעניינים יותר או פחות

תשבי קברנה סוביניון פטיט סירה

יין שולחני חביב ושונה מיינות שולחניים מקומיים נפוצים. צבע אדמדם, בעל שקיפות גבוהה יחסית ליין אדום, ורדרד בשולי הכוס. באף פרי ופריחה. ליין גוף קל ועדין, חמיצות מורגשת אך מעודנת, טעמי פרי יער ותות, עם סיומת יבשה מעט ורמזי פרי. הק"ס אינו דומיננטי, ומאוזן ע"י הפטיט סירה, ליצירת יין קליל ולא מחייב, מתאים לדעתי לארוחות קלות, פסטה ברוטב שמנת או גבינות

tishbi.jpg

Glenmorangie 10 yrs

אמנם המאלט לא חדש לי, אבל מזמן לא שתיתי ממנו. צבע ענברי צהבהב, אף פירותי, אולי גם רמזים לתפוח, בפה יובש מורגש משולב בצורה טובה במתיקות עם מעט עץ ורמזי פרי. סיומת יבשה וארוכה, משאירה את הפה בציפיה ללגימה הבאה. ויסקי בעל נוכחות יבשה לצד רמזי מתיקות ופרי, חלק ונעים

268.jpg

Famous Grouse 12 yrs

צבע צהוב עכור, מתקרב לאדמדם (מזכיר את הצבע של הג'ק המוכר), אף עדין חושף עשן. בפה אלכוהולי, עישון כבד, יבש. בסיומת יובש ועוד עשן. גם לאחר פתיחה באמצעות כמה טיפות מים, לא הצלחתי להרגיש במורכבות נוספות מעבר ליובש ולעשן. אני דווקא מחבב ויסקי מעושן, החל מג'וני ווקר שחור וכלה בלפרויג, אבל כאן הרגשתי שחסר אופי מעבר לעישון. כנראה שעל טעם וריח אין להתווכח

400116.jpg

 

2 תגובות

  1. […] ששתיתי עם הבעלים לפני שיצאנו הרגיש חלק כמו מים (כבר אמרתי שהוא אחלה […]


  2. […] את הבאלוויני 10 (Balvenie) אני מכיר ולא מאתמול, אבל טעמתי שוב כי אני רוצה לקנות בקבוק. בדיוק כמו שאני אוהב – פשוט יחסית, עם המאלטיות העדינה, הפירותיות שמזכירה לי בעיקר תפוחים, לא עדין בפה כמו גלנפידיך 12 אבל ידידותי למדי. ככה אני אוהב את הספייסייד שלי. מזכיר לי מאוד את הגלנמורנג'י 10. […]



כתיבת תגובה